FAQ

Meer dan vlees

Krijg ik mijn geld terug als het product niet goed is?

Meerdanvlees.nl levert producten van superieure kwaliteit. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders. Er kan door ons een fout gemaakt worden. Ook tijdens het transport kunnen zaken verkeerd gaan. In het geval dat u een technisch mankement ontdekt aan de door u bestelde producten of aan de verpakking, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Wij laten u weten hoe u ons de zending kunt retourneren voor inspectie. Zodra wij de zending hebben ontvangen retourneren wij het door u betaalde bedrag, ongeacht het feit of wij uw klacht gegrond vinden. In het geval dat u meerdere artikelen had besteld en slechts met de kwaliteit van een gedeelte ontevreden bent, regelen wij, samen met u, een retourzending van dat gedeelte, en een rembours van dat gedeelte van de bestelling. En ook hier geldt: Het maakt niet uit of wij uw klacht gegrond vinden. 

Wat zijn de verzendkosten?

Wij hanteren de tarieven die PostNL hanteert voor de verzending van pakketten tot 10 kilogram:

Verzendkosten:

Nederland

€ 6,95

België

€ 16,95


Weegt uw bestelling meer dan 10 kilogram, dan betalen wij het verschil in verzendkosten! U betaalt dus altijd maximaal het standaardtarief. 

De verwerking van uw order en de speciaal voor Meerdanvlees.nl ontwikkelde koeldoos, die moet waarborgen dat de producten gekoeld bij u arriveren, brengen extra kosten met zich mee. Deze kosten nemen wij voor onze rekening. Alleen de portokosten worden dus aan u doorberekend. 

Bestellen is lastig, kan ik hulp krijgen?

Voor sommigen onder ons is webwinkelen nog steeds een hele opgaaf. Vaak zijn de lettertjes te klein, is het systeem te ingewikkeld. Ook hebben sommigen moeite met internetbankieren. Wij willen u graag een handje helpen. Bankperikelen zijn eenvoudig op te lossen door het aanmaken van een doorlopende automatische incasso. En indien de site teveel problemen oplevert, zijn wij graag bereid u telefonisch te ondersteunen. Mocht u meer willen weten over deze mogelijkheden, bel ons even op 053-480 01 09. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.

Wat is de levertijd?

Meerdanvlees.nl bezorgt uw bestelling in heel Nederland en België bij u thuis, op uw werk, of op een ander willekeurig adres dat u aangeeft. Als u voor 12.00 's ochtends bestelt, hebt u uw bestelling de volgende dag in huis, inclusief zaterdag. Bestellingen, geplaatst op vrijdag na 12.00 uur, op zaterdag en op zondag, worden pas op maandagochtend verwerkt en op dinsdag geleverd. Uw bestelling wordt gekoeld geleverd in speciaal voor Meerdanvlees.nl ontwikkelde koeldozen. Hierdoor arriveert uw bestelling op de juiste temperatuur. Het is echter wel van belang, dat u thuis bent op het tijdstip van levering. Bij geen gehoor zal de vervoerder aanbellen bij uw buren. Mochten die er ook niet zijn, dan heeft PostNL de opdracht het pakket aan ons te retourneren. Het gaat immers om producten met een beperkte houdbaarheid, die kunnen niet opgeslagen worden.

Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid uw bestelling af te halen. Dit heeft een aantal voordelen, maar is uiteraard alleen een geschikte oplossing voor mensen die op redelijke afstand van ons bedrijf werken/wonen. Indien u zelf ophaalt kunt u ook afrekenen bij ontvangst van de goederen. 

De openingstijden van Meerdanvlees.nl:

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30 uur
  • Zaterdag van 09:00 - 13:00 uur

Wat zijn de risico's?

Voor veel consumenten is winkelen via Internet nog beangstigend: Je weet vaak niet met wie je te doen hebt, wat de firma achter de webwinkel eigenlijk voorstelt, waar zij gevestigd is, enz. Zeker in het geval van voorafbetaling is de drempel soms erg hoog. Wij laten graag zien wie we zijn en wat we doen, met de volgende preventieve maatregelen:

  • Zo open mogelijk, doorzichtig beleid.
  • Strenge, onvoorwaardelijke toepassing van de wetgeving, met name de wet "Kopen op afstand" (1 februari 2001) en de bepalingen in de regelgeving aangaande illegale verkooppraktijken (2008).
  • Geen postbusnummers en antwoordnummers, gewoon het adres waar u ons kunt vinden.
  • Een telefoonnummer waar u niet bij een call center uitkomt, maar bij een van onze eigen medewerkers.
  • Een afhaaladres voor consumenten die liever betalen bij ontvangst.
  • Aansluiting bij en certificering door Q-shops, een van 's lands grootste webwinkelcertificeringsorganisaties, met toegang tot de nationale geschillencommissies en het Ministerie van Economische Zaken.
  • Onze gouden "NIET GOED - GELD TERUG" regel.
  • Feedback op de site: U kunt te allen tijde een reactie geven op de site met uw opmerkingen en suggesties. We zijn blij met uw commentaar.
  • Nieuwsbrief: We houden u op de hoogte van wat er bij ons gaande is, zowel extern als intern nieuws delen we graag met u.

Ik hoef mijn eten niet over de post, kan ik ook afhalen?

Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid uw bestelling af te halen. Dit heeft een aantal voordelen, maar is uiteraard alleen een geschikte oplossing voor mensen die op redelijke afstand van ons bedrijf werken/wonen. Indien u zelf ophaalt kunt u ook afrekenen bij ontvangst van de goederen.

Onze openingstijden voor afhalen zijn:

  • Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.30
  • Zaterdag van 9.00 en 13.00

Hoewel heel gebruikelijk in landen als de Verenigde Staten, is etenswaar via Internet bestellen in Nederland een nieuw concept, en velen moeten er nog aan wennen. Mocht u uw dagelijkse bezoek aan supermarkt en slager plezierig vinden, wij zullen de laatste zijn die u dat genot willen ontnemen. Ook de gezelligheid van een praatje met uw lokale winkelhouder kunnen wij met de beste nieuwsbrief niet vervangen. Wel kunnen we garanderen dat wij betere producten kunnen leveren, tegen doorgaans betere prijzen. Alle anderen, die dagelijks naar parkeerruimte zoeken, veiligheidsriem om, veiligheidsriem af, kind in het zitje, kind uit het zitje, files, benzineverbruik, karretje zoeken, muntje vergeten, in de rij staan bij de kassa, zeulen met zakken boodschappen enz enz enz als minder prettig ervaren, die zijn bij ons aan het juiste adres.

Houden jullie rekening met speciale dieetwensen en eetgewoontes?

Veel van onze producten zijn geschikt voor consumptie door mensen met speciale voedingswensen. Zowel gezondheidsgerelateerde behoeftes als wensen die te maken hebben met ethische en/of religieuze overtuigingen worden door MEERDANVLEES.NL uitermate serieus genomen. Wij streven ernaar onze producten te voorzien van labels, om het zoeken voor u te vereenvoudigen: Zo zult u labels kunnen vinden als natriumarm, vetvrij, glutenvrij, halal, kosjer, vegetarisch e.d. Door deze begrippen in te toetsen in de zoekfunctie op de site kunt u zo alle producten die vallen binnen uw dieet/eetgewoontes simpel op een rijtje zetten.

Waarom is er een minimum aankoopbedrag?

Om de kosten van orderverwerking en verpakking te kunnen dekken is de minimale ordergrootte € 25,- . Dit bedrag is inclusief BTW, exclusief kortingen, en geldt ook in het geval dat u een cadeaubon verzilvert. Als u een cadeaubon heeft gekregen van een bedrag dat lager is dan het minimum bedrag, dient u voor het resterende bedrag extra te bestellen. U kunt meerdere cadeaubonnen gebruiken bij een enkele bestelling.

Welke producten zijn vers en welke diepvries?

Wij streven ernaar zoveel mogelijk vers aan te leveren, maar bepaalde producten zijn nu eenmaal nauwelijks vers te krijgen, zoals bijvoorbeeld scampi's (gamba's). Sommige soorten vlees leveren wij ook ingevroren. Dit kan te maken hebben met het seizoen,  houdbaarheid en verkrijgbaarheid.

Op onze site kunt u bij elk product zien of het "vers" (dus niet ingevroren) of diepvries is. U kunt dit vinden in de productomschrijving, onder het tabblad specificaties.  

Wat moet ik weten over invriezen en ontdooien?

Invriezen en ontdooien - het hele verhaal

Invriezen

Hoe sneller vlees wordt ingevroren, hoe beter. Snelheid is belangrijk: in vlees dat langzaam bevriest vormen de vleessappen grotere kristallen dan wanneer vlees snel wordt ingevroren. Grotere kristallen kunnen de celwanden in de vleesvezels beschadigen. Hierdoor kan de structuur van het vlees achteruitgaan. U heeft het vast wel eens meegemaakt dat een stuk diepvriesvlees taaier uit de pan kwam dan de onbevroren variant. Dat kan hiermee te maken hebben. Ook zie je wel eens dat vlees tijdens het ontdooien veel vocht verliest.

Shock freezer

Vleesverwerkende bedrijven hebben zogeheten shock freezers, waarmee het vlees in maximaal 20 minuten tot vriestemperatuur wordt gebracht. Thuis heeft u natuurlijk geen shock freezer. Kies daarom in uw diepvries de koudste plaats op en leg het vlees daar voor het invriezen. Later, als het bevroren is, kunt u het wel weer verplaatsten. U voorkomt hiermee overmatig vochtverlies en u houdt het vlees lekker mals en mooi van structuur. Zorg bovendien altijd voor een goede, luchtdichte verpakking om uitdrogen te voorkomen.

Hoe lang blijft vlees goed in de diepvries?

In de vriezer geldt: hoe groter een stuk, hoe langer het goed blijft. Het is daarom moeilijk precieze richtlijnen te geven. Doorgaans worden de volgende algemene regels van houdbaarheid aangehouden:

Rundvlees: 6 maanden
Kalfsvlees, varkensvlees, lamsvlees: 3 maanden
Gehakt: 2 maanden
Bereid vlees: 2 - 3 maanden

De ideale bewaartemperatuur in de vriezer is -18 graden Celsius of lager.

Ontdooien

Invriezen moet snel, ontdooien juist langzaam. Liefst in de koelkast. Het vlees kan dan de vleessappen geleidelijk opnemen waardoor het lekker sappig blijft. Leg het vlees een dag voor gebruik op een afgedekt bord of in een schaal onderin de koelkast. Als het een heel groot stuk is, zal één dag nog geeneens volstaan. Laten ontdooien in de oorspronkelijke verpakking is zeker ook een optie.

Vleessappen

Zorg ervoor dat de vleessappen niet kunnen lekken op andere etenswaren. De vleessappen kunnen bacteriën bevatten. Op het vlees kan dat geen kwaad, dat gaat u toch verwarmen. Op uw krop sla is het wél een probleem.
Het gebeurt nog wel eens dat men in de keuken ( en zeker bij het barbecuen) het bord waarop men het vlees heeft laten ontdooien nog even gebruikt om het reeds gebakken vlees op te laten rusten voordat we aan tafel gaan. Niet doen. Dat heet recontaminatie, een moeilijk woord voor (bacteriële) herbesmetting. Altijd eerst afwassen dus!

Magnetron

Ontdooien in een magnetron gaat snel maar heeft invloed op de kwaliteit van het vlees. De kwaliteit blijft het beste als je vlees op de traditionele manier laat ontdooien in de koelkast.
Groot vlees in de magnetron ontdooien is al helemaal niet aan te raden. De binnenkant blijft bevroren, terwijl de buitenkant vaak al begint te garen.

Bak met warm water

Ontdooien in een plastic zak die in een bak met warm water staat. Wie kent het niet? Niet aan te raden. Het gevaar is dat de buitenkant te snel ontdooit en we door het warme water een ideale omgeving creëren voor bacteriën. En die vermenigvuldigen zich snel. Heel snel. Het vlees kan dus versneld bederven. Bovendien kan het zijn dat, als het water te heet is, de buitenkant gaat garen terwijl de binnenkant nog ijskoud is.

2x invriezen: mag dat nou wel of niet?

Ontdooid vlees opnieuw invriezen kan, maar het gaat wel een beetje ten koste van de kwaliteit en de hygiëne. Hoe beter (sneller) u het vlees heeft ingevroren en hoe beter (langzamer) u het heeft ontdooid, des te beter zal uw vlees zich de volgende keer in de vriezer gedragen. Hoe dan ook: het is beter om het vlees te bereiden en het gare vlees daarna pas in te vriezen.

Het ingevroren vlees van meerdanvlees.nl

In onze webwinkel ziet u onder het tabblad “SPECIFICATIES” of het vlees dat u gaat kopen bij ons in verse of bevroren toestand de deur uitgaat. Wij vervoeren in een thermische doos met koelelementen. De temperatuur in die doos schommelt tussen de 2-8 ℃. Het vlees ontdooit dus zeer langzaam en zal, afhankelijk van de grootte, de tijd dat uw bestelling onderweg is en de weersomstandigheden, bevroren, deels ontdooid of geheel ontdooid aankomen. Ons ingevroren vlees komt uit de shock freezer (zie boven). U kunt het dus gerust weer invriezen.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Onze klantenservice staat u graag te woord op werkdagen van 09:00-17:30 uur en op zaterdag van 09:00-12:30 uur. U kunt ons bereiken via het contactformulier en op telefoonnummer: 053-4800109