Flexibele bezorgkosten *
Gekoeld verzonden
Vóór 12 uur besteld, vandaag verstuurd
Kies uw eigen bezorgdatum

FAQ

Waarom heb ik nog geen Track&Trace?

Deze en andere vragen worden ons vaker gesteld. We geven u graag antwoord. Is uw vraag al eerder aan bod geweest? Wie weet. Kijk snel even in deze lijst en u vindt meteen het juiste antwoord!

Waar vind ik mijn Track&Trace?

Uw track&tracecode ontvangt u van de vervoerder rond 20.00 van de dag voorafgaand aan uw bestelling. Heel af en toe zijn de servers overbezet. U kunt uw track&tracecode dan ook vinden op onze site:

  • PostNL: Download de PostNL App. Dank kunt u zoeken op datum en postcode en heeft u geen Track&Tracenummer nodig.
  • Trunkrs: download de Trunkrs-aapp
  • Als u zich op onze site heeft geregistreerd vindt u de code bij ook uw bestellingen:
  1. Klik op het icoontje om naar uw eigen account te gaan
    FAQ-vind-je-track-en-trace-1
  2. Kies in het dashboard dat verschijnt “Mijn bestellingen”
    FAQ-vind-je-track-en-trace-1
  3. Klik op “Track & Trace” naast uw bestelling
    FAQ-vind-je-track-en-trace-3
De vervoerder komt een dag later. Wat moet ik doen?

De vervoerder zal uw bestelling in de meeste gevallen leveren op de dag die u heeft aangegeven tijdens uw bestelling. In periodes van extreme drukte kan bij de vervoerder 1 werkdag vertraging optreden. Onze producten zijn supervers en de verpakking is berekend op 48 uur onderweg dus een dagje langer onderweg kan echt geen kwaad. Bij Trunkrs worden uw bestellingen  bovendien gekoeld opgeslagen.

Is uw product langer dan 1 dag vertraagd? U kunt dan recht hebben op onze “niet goed? Geld terug!”-garantie. We verzoeken u de bestelling wel aan te nemen, niet te weigeren en niet retourneren. Neem contact met ons op en wij zorgen voor een passende afwikkeling.

Het gewicht van mijn producten klopt niet. Wat moet ik doen?

Heeft u teveel of te weinig ontvangen? Wij proberen altijd zo secuur mogelijk te wegen, maar af en toe kan er een klein verschilletje ontstaan. Dit heeft verschillende redenen:

  • “Het ene beestje is het andere niet”. Zo noemen wij dat in vakjargon. Soms vallen zaken nou eenmaal iets groter of kleiner uit dan wij op de website aangeven. Als het teveel is, nemen wij dat voor onze rekening en betaalt u niets meer. Als het te weinig is heeft u recht op teruggave van het ontbrekende gewicht. Gewoon even mailen en we gaan het regelen.
  • De verpakking. Houdt u er wel rekening mee dat wij verplicht zijn (om hygiënische redenen) om onze producten in de verpakking te wegen. Dat is dus ook het gewicht dat voor ons leidend is.

Als u uw hele bestelling naweegt zult u zien dat u vaak van het ene net iets teveel en van het andere weer iets te weinig heeft. Het gemiddelde komt 99% van de gevallen ten voordele van de klant uit. Dat is ons streven. Toch niet tevreden? Geen probleem! Geef het product met ondergewicht even aan, laat ons uw bevindingen weten en we lossen het op.

Mijn vacuümverpakking is lek. Is dat erg?
  • Vaak denkt u dat iets vacuüm had moeten zijn terwijl dat niet zo is – wij verpakken regelmatig producten zonder luchtledig omhulsel. Niet alle producten kunnen daar namelijk tegen: vacuüm verpakken gebeurt onder hoge druk en dat is voor zachte of erg vochtige producten funest.
  • Onder de producten die wel vacuüm worden verpakt zijn er een aantal waarvan bekend is dat de luchtdichtheid van de verpakking het vaak niet haalt tot bij u aan de deur; dit betreft onder meer producten met een stokje (denk aan saté) en producten met een botje (spareribs bijvoorbeeld).

Wat voor invloed heeft het verlies van luchtledigheid?
Het verkort enigszins de houdbaarheid. Daarom zijn vrijwel al onze producten en zeker die, waarvan we weten dat de verpakkingsdichtheid onderweg naar u soms kan veranderen, voorzien van een wettelijk bepaalde THT (ten-minste-houdbaar-tot-datum) op basis van een “LOS VERPAKT IN ZAK”-verpakking. Dus ook al was uw product bij ons nog vacuüm en is het dat bij u niet meer, is er nog steeds geen enkele reden om aan te nemen dat de kwaliteit en voedselveiligheid in gevaar zijn gekomen.

Mijn betaling via Billink mislukt steeds. Wat moet ik doen?

Billink is een onafhankelijke organisatie die uw betaling checkt op basis van een aantal gegevens. Meerdanvlees.nl heeft, zeer terecht, geen inzicht in de reden waarom Billink uw betaling niet accepteert. Wel is het zo dat Billink geen enkele betaling accepteert boven de 500,- Euro. Heeft u een bestelling voor een hoger bedrag? Splits deze dan op.

Ik heb nog niets ontvangen maar ik krijg al wel een factuur van Billink. Waarom?

Billink is een onafhankelijke organisatie die uw betaling aan ons garandeert en voor u een aantal dagen uitstelt. Betaalsites zoals Billink en AfterPay houden helaas niet rekening met uw leverdatum, maar met uw besteldatum. Ze gaan ervan uit dat uw bestelling een dag of 5 na de plaatsing van de order wordt geleverd. Heeft u lang van tevoren besteld, dan krijgt u dus uw factuur van Billink eerder dan uw bestelling. Wij kunnen, op uw verzoek, de betalingstermijn van deze factuur met maximaal 2 weken verlengen. Indien u dit wenst, neem dan even contact met ons op.

Krijg ik mijn geld terug als het product niet goed is?

In het geval dat u een technisch mankement ontdekt aan de door u bestelde producten, dat de temperatuur van de producten niet binnen de norm is of er iets mis is met de verpakking, neem dan onmiddellijk contact met ons op. U kunt zich te allen tijde beroepen op onze “Niet goed? Geld terug!”-garantie. Samen met u gaan we op zoek naar een passende oplossing.

Let op: Vertragingen in de bezorging van 1 dag, veroorzaakt door omstandigheden buiten de invloed van meerdanvlees.nl, vallen niet onder de “Niet goed? Geld terug!”-regeling.

Wat is de levertijd?

Meerdanvlees.nl bezorgt uw bestelling in heel Nederland en België. In de check-outpagina, wanneer u afrekent, ziet u de eerst mogelijke leverdatum. In de regel is dat de dag na uw besteldag.

Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid uw bestelling af te halen. Indien u zelf ophaalt kunt u ook afrekenen bij ontvangst van de goederen.

Afhaaladres:

Strootsweg 40, 7547 RW Enschede
Afhaaltijden:

Maandag t/m vrijdag van 12:00 – 17:00 uur
Zaterdag van 11:00 – 13:00 uur

Waarom is er een minimum aankoopbedrag?

Om de kosten van orderverwerking en verpakking te kunnen dekken is de minimale ordergrootte € 25,- . Dit bedrag is inclusief BTW, exclusief kortingen, en geldt ook in het geval dat u een cadeaubon verzilvert. Als u een cadeaubon heeft gekregen van een bedrag dat lager is dan het minimum bedrag, dient u voor het resterende bedrag extra te bestellen. U kunt meerdere cadeaubonnen gebruiken bij een enkele bestelling.

Houden jullie rekening met speciale dieetwensen en eetgewoontes?

Veel van onze producten zijn geschikt voor consumptie door mensen met speciale voedingswensen.

  • Zo is vers vlees, bijvoorbeeld, natriumarm. Voor personen met een natriumbeperkt (vaak ook wel zoutloos genoemd) dieet hebben wij ook speciale kant-en-klare producten en/of halffabrikaten. Onder het tabje “specificaties” kunt u op de productpagina van elk product de ingrediënten bekijken.
  • Consumenten die op zoek zijn naar vegan, vegetarische of flexitarische producten kunnen daarvoor ook bij ons terecht klik hier.
  • Ons halalaanbod is beperkt tot onze kipproducten
  • Voor gluten-, noten- en lactose-intolerantie verwijzen wij naar de ingrediëntenlijst, die u kunt vinden op de productpagina van elk afzonderlijk product. In hel algemeen kunnen we stellen dat alleen bewerkte producten (gekruide, kant-en-klare, halffabricaten) extra voorzichtigheid gebieden.
Welke producten zijn vers en welke diepvries?

Wij streven ernaar zoveel mogelijk vers aan te leveren, maar bepaalde producten zijn nu eenmaal niet vers te krijgen, zoals bijvoorbeeld scampi’s (gamba’s), kalkoen (op bepaalde moemnten van het jaar) of sommige soorten vlees. Dit kan te maken hebben met het seizoen, houdbaarheid en verkrijgbaarheid.

Op onze site kunt u bij elk product zien of het “vers” (dus niet ingevroren) of diepvries is. U kunt dit vinden op de productpagina.

Let op: De term DIEPVRIES op de productpagina houdt in dat het product bevroren bij ons vertrekt. Onderweg gaat dit product dooien. De temperatuur in onze koelbox is berekend op maximaal +8 graden. Afhankelijk van de transporttijd en de weersomstandigheden kan uw diepvriesproduct dus uiteindelijk deels of volledig ontdooid aankomen. Wij kunnen geen klachten aanvaarden voor producten die onderweg ontdooien. U gelieve daar zelf rekening mee te houden.

 

Wat moet ik weten over invriezen en ontdooien?

Invriezen

Hoe sneller vlees wordt ingevroren, hoe beter. Snelheid is belangrijk: in vlees dat langzaam bevriest vormen de vleessappen grotere kristallen dan wanneer vlees snel wordt ingevroren. Grotere kristallen kunnen de celwanden in de vleesvezels beschadigen. Hierdoor kan de structuur van het vlees achteruitgaan. U heeft het vast wel eens meegemaakt dat een stuk diepvriesvlees taaier uit de pan kwam dan de onbevroren variant. Dat kan hiermee te maken hebben. Ook zie je wel eens dat vlees tijdens het ontdooien veel vocht verliest.

Shock freezer

Vleesverwerkende bedrijven hebben zogeheten shock freezers, waarmee het vlees in maximaal 20 minuten tot vriestemperatuur wordt gebracht. Thuis heeft u natuurlijk geen shock freezer. Kies daarom in uw diepvries de koudste plaats op en leg het vlees daar voor het invriezen. Later, als het bevroren is, kunt u het wel weer verplaatsten. U voorkomt hiermee overmatig vochtverlies en u houdt het vlees lekker mals en mooi van structuur. Zorg bovendien altijd voor een goede, luchtdichte verpakking om uitdrogen te voorkomen.

Hoe lang blijft vlees goed in de diepvries?

In de vriezer geldt: hoe groter een stuk, hoe langer het goed blijft. Het is daarom moeilijk precieze richtlijnen te geven. Doorgaans worden de volgende algemene regels van houdbaarheid aangehouden:

Rundvlees: 6 maanden
Kalfsvlees, varkensvlees, lamsvlees: 3 maanden
Gehakt: 2 maanden
Bereid vlees: 2 – 3 maanden

De ideale bewaartemperatuur in de vriezer is -18 graden Celsius of lager.

Ontdooien

Invriezen moet snel, ontdooien juist langzaam. Liefst in de koelkast. Het vlees kan dan de vleessappen geleidelijk opnemen waardoor het lekker sappig blijft. Leg het vlees een dag voor gebruik op een afgedekt bord of in een schaal onderin de koelkast. Als het een heel groot stuk is, zal één dag nog geeneens volstaan. Laten ontdooien in de oorspronkelijke verpakking is zeker ook een optie.

Vleessappen

Zorg ervoor dat de vleessappen niet kunnen lekken op andere etenswaren. De vleessappen kunnen bacteriën bevatten. Op het vlees kan dat geen kwaad, dat gaat u toch verwarmen. Op uw krop sla is het wél een probleem.
Het gebeurt nog wel eens dat men in de keuken ( en zeker bij het barbecuen) het bord waarop men het vlees heeft laten ontdooien nog even gebruikt om het reeds gebakken vlees op te laten rusten voordat we aan tafel gaan. Niet doen. Dat heet recontaminatie, een moeilijk woord voor (bacteriële) herbesmetting. Altijd eerst afwassen dus!

Magnetron

Ontdooien in een magnetron gaat snel maar heeft invloed op de kwaliteit van het vlees. De kwaliteit blijft het beste als je vlees op de traditionele manier laat ontdooien in de koelkast.
Groot vlees in de magnetron ontdooien is al helemaal niet aan te raden. De binnenkant blijft bevroren, terwijl de buitenkant vaak al begint te garen.

Bak met warm water

Ontdooien in een plastic zak die in een bak met warm water staat. Wie kent het niet? Niet aan te raden. Het gevaar is dat de buitenkant te snel ontdooit en we door het warme water een ideale omgeving creëren voor bacteriën. En die vermenigvuldigen zich snel. Heel snel. Het vlees kan dus versneld bederven. Bovendien kan het zijn dat, als het water te heet is, de buitenkant gaat garen terwijl de binnenkant nog ijskoud is.

2x invriezen: mag dat nou wel of niet?

Ontdooid vlees opnieuw invriezen kan, maar het gaat wel een beetje ten koste van de kwaliteit en de hygiëne. Hoe beter (sneller) u het vlees heeft ingevroren en hoe beter (langzamer) u het heeft ontdooid, des te beter zal uw vlees zich de volgende keer in de vriezer gedragen. Hoe dan ook: het is beter om het vlees te bereiden en het gare vlees daarna pas in te vriezen.

Het ingevroren vlees van meerdanvlees.nl

In onze webwinkel ziet u onder het tabblad “SPECIFICATIES” of het vlees dat u gaat kopen bij ons in verse of bevroren toestand de deur uitgaat. Wij vervoeren in een thermische doos met koelelementen. De temperatuur in die doos schommelt tussen de 2-8 ℃. Het vlees ontdooit dus zeer langzaam en zal, afhankelijk van de grootte, de tijd dat uw bestelling onderweg is en de weersomstandigheden, bevroren, deels ontdooid of geheel ontdooid aankomen.

Duurzaamheid: wat kunnen we doen met de koelelementen?

De koelelementen zijn ongevaarlijk en mogen in de oranje afvalton. U kunt ze ook opsparen en retourneren. U draagt dan zelf de kosten voor het verzenden, wij nemen de kosten van het schoonmaken, stallen en hergebruiken op ons. Zo doen we allemaal wat voor ons milieu.

Klik op deze link voor meer informatie

Hoe zit het bij jullie met dierenwelzijn?
  • Voor ons is het van groot belang dat onze leveranciers binnen de grenzen van het mogelijke duurzaam opereren.
  • Wij doen alleen zaken met gerenommeerde bedrijven – het grootste gedeelte van ons vlees wordt verkocht aan horecabedrijven en die dulden geen dubieuze leveranciers. U als consument hoeft daar ook geen genoegen mee te nemen.
  • Dierenwelzijn is, terecht, een omstreden punt. Het slachten van dieren is moeilijk met dierenwelzijn in verband te brengen. Niemand vindt het leuk om geslacht te worden. Wel kunnen we ervoor zorgen dat de dieren die worden gefokt voor consumptie een leven hebben dat past bij de omstandigheid: goed voer, goed onderhoud, geen onnodig lang transport, geen preventieve medicatie, geen onnodig lijden bij de slacht. Daarvoor zetten wij ons vol in.
  • Het allerbeste voor dierenwelzijn is natuurlijk geen vlees eten. Ook daar zijn wij druk mee bezig. We heten immers niet zomaar “meer dan vlees”. We hebben jaren geleden al onze eerste vegetarische producten inmiddels gelanceerd. Ook een aantal hybride producten (een combinatie van groenten en vlees) staan op de site, voor mensen die een begin willen maken maar niet volledig van hun dierlijke eiwitten af willen. Wel moet ook hier weer een kanttekening gemaakt worden. Vegetarisch voedsel is goed voor de dieren. Geen twijfel mogelijk. Is het ook goed voor de planeet, of kost het ons enorme oppervlaktes regenwoud als iedereen opeens soja, quinoa en andere eiwithoudende groenten gaat eten? Die discussie is nog niet ten einde.
Waar komt jullie vlees vandaan?

Simpele vraag. Een simpel antwoord geven is moeilijker. Onze dieren komen van over de hele wereld. Ons kangoeroevlees komt uit Australië, ons hertenvlees uit Nederland als er aanbod is en anders uit de teelt in Nieuw-Zeeland. Ons rundvlees uit Nederland, Duitsland, Oostenrijk als het Europees vlees betreft en anders uit de Verenigde Staten, Australië, Uruguay, Brazilië, Argentinië en nog een paar landen. Struisvogels uit Australië of Zuid-Afrika. Varkensvlees is hoofdzakelijk Duits of Nederlands, behalve natuurlijk Ibérico dat uit Andalusië wordt geïmporteerd. Met onze vis is het niet anders: garnalen uit Noorwegen, Thailand en Nederland, Pangafilet uit Vietnam…en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Wat is jullie CO2-beleid?

Het terug willen dringen van CO2 is een belangrijk streven waar wij zeer zeker achter staan. Wij proberen derhalve, waar mogelijk, de co2-impact van onze business te verkleinen. Wij streven ernaar, zoveel mogelijk gebruik te maken van elektrische voertuigen in onze supply chain. We geven de voorkeur aan leveranciers die koelen op zonne-energie en de productiewarmte terugwinnen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Wij bieden onze klant ook de keuze. Wilt u zo dicht mogelijk bij huis blijven in uw vleeskeuze? Dat kan bij ons. Zoekt u toch écht dat ene stukje Braziliaanse tournedos? Wij hebben het voor u klaar liggen.

Veeteelt en vleesproductie hebben een grote impact op het milieu. Kies daarom zorgvuldig.  Eet vlees, wellicht wat minder vaak, maar dan wel vlees van kwaliteit.

Is de herkomst van jullie producten te traceren?

Voor velen is milieubewust synoniem voor “cradle to cradle” of “farm to fork”, begrippen waarin de volledig traceerbare herkomst aan de ene kant, en overzicht en invloed op een zo groot mogelijk deel van de supply chain aan de ander een rol spelen. De Europese wetgever heeft bepaald dat ELK stukje vlees met een aantal nummers te herleiden is tot de boer. De consument kan niet veel met de gegevens, het zijn vaak allemaal nummertjes, maar desgevraagd kan iemand uit de sector u tot op de drempel van het boerenbedrijf vertellen wat voor vlees u in handen heeft: datum van slacht, herkomst, land van geboorte, land van afmesten, enz. enz.

Verkoopt meerdanvlees.nl hetzelfde vlees dat wordt verkocht in de winkel?

Nee. In de meeste gevalen zeer zeker niet. Wij leveren van oorsprong aan Horeca-bedrijven. Van oudsher is het zo gegroeid dat restaurants en hotels eerste keus hebben op de vlees- en vismarkt. Dat is nog zo.

  • Wij halen de beste delen uit de aanvoer, vaak gaat vlees pas daarna naar de groothandels. Da’s een.
  • Ten tweede – wij selecteren meer op smaak dan op marge (= wat kan eraan verdiend worden?), supermarkten vaak andersom. Zo maken wij er een principieel punt van om op zoek te gaan, waar mogelijk,  naar vrouwelijke dieren. Koeien zijn lekkerder dan stieren. Mannetjesvarkens, beren, zijn minder prettig van smaak dan zeugen. Maar er zijn ook andere overwegingen: Vleeskoeien zijn lekkerder dan melkkoeien, bijvoorbeeld. Ook doen wij niet mee aan weekaanbiedingen en kiloknallers die te goed lijken om waar te zijn: deze gaan helaas met regelmaat ten koste van iets anders, zoals dierenwelzijn, maar ook gewoon smaak. Onze prijzen zijn fair en uit te leggen. Smaak heeft ook een prijs, daar kunnen wij niet omheen.
  • Een derde punt is conjunctuur. Supermarkten kopen in zulke enorme aantallen in dat ze de boeren onder constante prijsdruk kunnen houden. Ook dit komt de kwaliteit van het vlees natuurlijk niet per se ten goede. De boer moet zijn geld verdienen. Linksom of rechtsom. Conjunctuur betekent ook inkopen op het juiste moment: supermarkten slaan producten in wanneer ze het goedkoopst zijn om te kunnen profiteren van een betere marge op het moment dat de marktprijs weer aantrekt. In principe een goed idee. De vraag is hoever je erin wilt gaan.
Hoe gaan jullie om met het coronavirus?

Wij zijn gewoon aan het werk en leveren gewoon uit. Er zijn vrijwel geen beperkingen. Bij onze toeleveranciers ook niet. U kunt dus voor vrijwel het gehele assortiment gewoon bij ons terecht. We hebben voldoende voorraad om u te kunnen voorzien van vrijwel ons volledige assortiment. Ook onze leveranciers draaien nog volop, op een heel enkele uitzondering na. Mochten producten toch niet meer leverbaar zijn, zullen we deze op onze site vermelden als “NIET OP VOORRAAD”.
In sommige gevallen kan het zijn dat u in deze periode in plaats van een gekoeld product een diepgevroren product ontvangt. Wij danken u op voorhand voor uw begrip. Online kopen: wel zo verstandig in deze barre dagen.

Which products are fresh and which are frozen?

We try to maximise the delivery of fresh products, but some items we can only buy frozen, like tiger prawns for instance. Some cuts of meat, too, we ship only frozen. This can be related to seasonality, to best-before-conditions and/or to availability.

On our site, you can see, for every product, whether it is “fresh” (i.e. not frozen) or frozen.

N.B: The term “frozen” (DIEPVRIES) on the product page refers to the fact that this products leaves our premises in frozen state. This product will start to defrost on its journey to the customer. Our shipping boxes are designed to hold a temperature of maximum +8 degrees centigrade. Depending on the weather conditions, your product may arrive partially or fully defrosted. We cannot accept claims about products that have defrosted en route. We kindly ask you to take this into consideration when ordering.

The delivery service is 1 day late. What must I do?

In almost all occasions, the package delivery service will deliver your order exactly on the day you have chosen when placing your order. In periods of intense traffic, orders may arrive 1 day later. Our products are super fresh and our packaging is conceived to stay cool during 48 hours minimum, so one day longer underway will do no harm.

Has your product been delayed for more than 1 day?
Then we kindly ask you to accept the shipment and in no case refuse or return it, as this creates extra Co2 and costs. Then, please get in touch with us and we will provide a refund and/or other suitable solution.

Heeft u een vraag?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Komt u er niet uit?
Bel 053 – 203 203 1 ma - vr van 08:00 tot 17:00
Stuur een e-mail Binnen 24 uur reactie
Onze contactgegevens Bekijk alle contact informatie